טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

קורס אקופונקטורה (דיקור סיני)

11 בנובמבר 2015

8200שח

עם אילן הורוביץ .C.A

על הקורס:

קורס אקופונקטורהרפואה סינית היא נושא מעניין. היא מקצוע שיש בו, בנוסף לרצון והיכולת לעזור לאחרים, גם אפשרות נוספת לביסוס כלכלי.

הקורס מבוסס על שיטת שמונת העקרונות של הרפואה הסינית ועל שיטתו של ד"ר טין יאו סו. מטרת הקורס – רכישת ידע במתן איבחונים לפי הרפואה הסינית ויכולת במתן טיפולים למגוון בעיות בריאות שונות.

כאמור, הקורס מבוסס על שיטת "שמונת העקרונות" של הרפואה הסינית ועל שיטתו המיוחדת של אחד ממורי, ד"ר טין יאו סו. ממנו למדתי בבית הספר THE NEW ENGLAND SCHOOL OF ACUPUNCTURE בבוסטון, אותו סיימתי בשנת 1983.

לפני שד"ר סו הגיע לארצות הברית בתחילת שנות ה –70 הוא צבר 40 שנות ניסיון קליני במתן טיפולים באזורים נידחים בסין, במקומות בהם לא היו אמצעי רפואה מודרניים. מציאות זו אילצה אותו לפתח שיטות טיפול מקוריות שלא תמיד התאימו לתיאוריה של הרפואה הסינית המסורתית.

בנוסף לידע אותו רכשתי בזמן לימודי מד"ר סו וממורים אחרים (טד קפצו'ק, אנדי גמבל קיקו מוצמוטו ואחרים) צברתי נסיון קליני משלי בעבודתי כמטפל במסגרת עצמאית משלי, כחבר צוות במחלקה לכאבים כרוניים בבית החולים "למיואל שאטוק" בבוסטון, ובמחקר על השפעת טיפולי אקופונקטורה על תסמונת תעוקתית יציבה (אנגינה פקטוריס) בבית החולים קפלן ברחובות.

משנת 1986 אני עוסק בהדרכת הנושא בישראל. בחמשת השנים הראשונות לימדתי באחד מבתי הספר הראשונים שנפתחו בישראל. מאחר שהגישה שיטת הלימוד והגישה לא התאימו להשקפתי, החלטתי ליצור מסגרת לימוד ייחודית, שלא תהיה תלויה בתכתיבים של "בתי ספר".

את הקורסים שלי אני מעביר בשיטתי, באופן הטוב ביותר שאני יכול ובמחיר הוגן. הוכחה להצלחת השיטה הוא מספרם הגדול של אלה שכבר סיימו את לימודיהם במסגרת זו. הרוב הגדול של התלמידים מגיעים בהמלצת חברים ולא ממודעות פרסום.

למי מתאים הקורס:

רוב תלמידי הם מטפלים מקצועיים בתחומים שונים של הרפואה המשלימה רבים מהם רפלקסולוגים, מעסים רפואיים, אנשים העוסקים ב"הילינג" ורייקי, פיזיותרפיסטים ומעט רופאים. יש המגיעים לקורס במסגרת "שינוי כיוון מקצועי", וגם עובדי מדינה המתכננים לעסוק בתחומי טיפולים של רפואה משלימה לאחר פרישה לגימלאות.

הידע המוקדם של רוב משתתפי הקורס מאפשר להם שילוב מהיר ל"ראש" של הרפואה הסינית. רעיונות כמו "חוסר הרמוניה", "אנרגיה" וכו' אינם זרים להם. רובם כבר עברו קורסים לאנטומיה ופיסיולוגיה ויש להם ידע על מערכות הגוף השונות.

משך הקורס הוא שנה אחת. תוכנית הלימודים היא "נטו" אקופונקטורה, ללא פילוסופיה מיותרת, ללא שיעורים בנושאים הקשורים ל"תרבות סין", טאי צ'י, יוגה, היסטוריה סינית וכו', הוספת נושאים אלה היו גורמים להארכת משך הקורס לתקופה ארוכה.

מדוע בעלי מקצועות אלה מעוניינים לרכוש ידע של רפואה סינית?

  1. משום שהרפואה הסינית יכולה לתת מענה לבעיות בהם שיטות אחרות מתקשות.
  2. משום שהידע של הרפואה הסינית יכול לתרום למטפלים בשיטות שונות יכולת לשפר את יעילות הטיפולים שלהם במידה רבה.
  3. משום הביקוש הגובר לקבלת טיפולים ברפואה סינית.
  4. משום שהרפואה הסינית היא נושא מרתק ומרחיב אופקים, המלמד את האדם גם על הקרוב לו ביותר-על עצמו.

קורס דיקור סיני אקופונקטורהאנשים אלה רוצים ללמוד רפואה סינית (אקופונקטורה) "נטו" ולא לבלות שנים בקורס ארוך ויקר המכיל שעות לימוד שאין להם קשר ישיר עם העבודה הקלינית.

החלק התיאורטי של הקורס כולל:

עקרונות ומושגים של הרפואה הסינית, ין – ינג, פיזיולוגיה של הרפואה הסינית, האיברים הפנימיים והמאפיינים שלהם, מצבי חוסר הרמוניה של האיברים הפנימיים, איבחון לפי מראה הלשון, נקודות אנרגיה והשפעתן על הגוף, הבנת המשמעות של סימפטומים שונים, ערוצי האנרגיה, "שמונת ערוצי האנרגיה הנוספים", ניתוח מצבי חוסר הרמוניה והחלטה על כיוון טיפולי.

החלק המעשי:

מציאת נקודות אנרגיה, תרגול טכניקות שימוש במחטים, תרגול מתן טיפולים בעזרת כוסות – רוח, תרגול מתן טיפולים בעזרת הקזת – דם עם או בלי שילוב עם כוסות רוח, תרגול מתן טיפולים בשילוב עם חימום נקודות אנרגיה עם עשב הריפוי הסיני "מוקסה" עם ובלי דיקור במחטים, שימוש במוקסה ישירה (גרימת כוויה מבוקרת. שיטה יעילה ביותר, לא כל כך מקובלת בעולם המודרני שלנו, אך כדאי לדעת משום שבמקרים מסויימים היא הפתרון היחיד – והמהיר).

במשך הקורס מועברת השתלמות בנושא החייאה. ההדרכה מתבצעת על ידי מדריך מוסמך.

דגש מיוחד ניתן לנושא בטיחות והגיינה בעבודה עם המחטים, כוסות רוח ומוקסה.

שאלה: מה ההבדל בין הקורס המוצע כאן לעומת קורס דומה באחד מבתי הספר הגדולים המציעים תוכניות לימוד ארוכות?
תשובה: הקורס הזה אינו דומה לקורסים האחרים. כאשר מסתכלים על תוכניות לימודים אחרות, הן בדרך כלל נקראות "קורס לרפואה סינית". תוכניות אלה מציעות, בנוסף ללימודי אקופונקטורה, מגוון נושאים נוספים. באופן כזה גדל מספר השעות. הקורסים הגדולים הללו מועברים בדרך כלל על ידי צוות מורים. הייחודיות בקורס המוצע כאן היא שאת הקורס אני מלמד באופן אישי (לעתים בליווי עוזר מקצועי), שיטת העבודה והגישה שונה מהשיטות המקובלות, אם כי היא מבוססת על רפואה סינית מסורתית, אני משתדל ככל יכולתי לבסס את הלימוד על הניסיון הקליני שצברתי במשך השנים ושל מי שלימדו אותי ואיני נצמד ל"מסורת" הסינית. לדעתי הרפואה הסינית (כוונתי לאקופונקטורה) היא כבר מזמן לא סינית. שיטת טיפול זו מקורה בסין, וכיום היא נפוצה בכל העולם בסגנונות שונים. קיימת שיטת דיקור קוריאנית, היפאנים פיתחו את סגנון העבודה המיוחד להם, קיימת שיטת דיקור האוזן לפי שיטתו של ד"ר נוז'ייה הצרפתי וכו'.

בשנים האחרונות החלו לדבר על "חוק האקופונקטורה". אני מתרחק מהוויכוח ה"פוליטי" הזה. החוק הזה, שעליו מדברים כבר יותר מעשור – עדיין לא קיים.

חומר הלימוד:
חומר הלימוד המחולק למשתתפי הקורס כולל את הספרים: "תורה מסין", "להבין את הגוף בעיניים סיניות", וסט של טבלאות האיבחון: "מצבי חוסר הרמוניה של האיברים הפנימיים".

רכישת ביטחון עצמי במתן טיפולים הוא חלק חשוב מהקורס. לכן, כבר בחודש השני ללימודים אנו מתחילים בתרגול מעשי בנוסף לשיעורים התיאורטיים.

חופשות:
בערבי חגים, שבוע לפני פסח, ימי חול המועד, בחנוכה, ובתשעה באב אין לימודים. במשך הקיץ בחודשים אנו עושים הפסקה של שבועיים שלושה. הזמן המדוייק של חופשת הקיץ נקבע בהחלטה של רוב משתתפי הקורס.

הקורסים נלמדים במקומות הבאים:

בתל-אביב: חב' י.ד. שלוס בע"מ, בנין התחנה מרכזית החדשה, קומה 5.
בחיפה: בית אבא חושי (שכונת נוה שאנן)
המעוניינים, מוזמנים לבקר בכתות ולהתרשם לאחר תיאום מראש. 

קורס אנטומיה:
ידע בסיסי באנטומיה הוא תנאי לקבלת תעודה בסיום הקורס. לרוב משתתפי הקורס יש ידע באנטומיה שהם רכשו עוד קודם. אלה שאין להם, יכולים לעבור קורס כזה בכל שלב שהם רוצים במשך הקורס. המלצות היכן ללמוד אנטומיה ניתן לקבל ממני.

מועדי קורסים, הרשמה ותנאי תשלום:

מחיר הקורס: 8,000 ש"ח כולל מע"מ
+ 200 ש"ח דמי הרשמה

משך הקורס הוא שנה, כ-200 שעות לימוד.
שכר הלימוד מתקבל בכרטיסי אשראי או בצ'קים.
ניתן לחלק אותו ל-12 תשלומים ללא ריבית, או עד 15 תשלומים בקרדיט.
למשלמים במזומן הנחה של -400 ש"ח ממחיר הקורס .

פרטים

תאריך:
11 בנובמבר 2015
עלות
8200שח

מקום

מרכז י.ד. שלוס ת"א
רחוב לוינסקי 108
תל אביב,Israel
+ מפת גוגל
View מקום Website
גלילה לראש העמוד